S-linjen
“S” står for skills – færdigheder for det er præcis det der arbejdes med på S-linjen.
S-linjen er et 3-årigt tilbud for de elever, som ønsker at blive dygtige nok til at kunne søge konservatoriet eller undervejs skifte til MGK. Man behøver ikke søge på konservatoriet, men det faglige niveau er lagt efter konservatoriernes optagelseskrav. Vi har både et tilbud til de klassiske elever og til de rytmiske elever.
Optagelsesprøve
På S-linjen er der optagelsesprøve, årsprøver og eksamener/afsluttende prøver med censorer der vurderer det faglige niveau. Man kan nå at lære meget på tre år og vi forventer at eleverne øver sig og forbereder sig grundigt til undervisningen. Som nævnt, sigter vi efter et niveau der kan bestå en optagelsesprøve på konservatoriet og i denne proces, er det vigtigt at give eleverne et billede af, hvor meget der skal øves hvis man ønsker at gå musikvejen.
Almene fag
Udover elevens hovedinstrument, undervises der i bifagsklaver, teori og hørelære, sammenspil, musikhistorie/musikkundskab (klassiske) og sang/kor (rytmiske).
